Skärpning!

Är det bara i Norge det inte är vår än? Jag fryser snart ihjäl här! Jag har vägrat ta på mig strumpor sen vi kom hem från Bali i hopp om att sommaren ska komma, men det enda som hänt är att jag blivit väldigt kall om mina tår.

Jag läser på alla andras bloggar om luncher i solen, vårpromenader och sopade gator, här är det mulet och fem plusgrader. Nu får vädret ta och skärpa sig om det ska bli nåt lyckat nationaldagsfirande på måndag. Åh, förra året var den dagen helt fantastisk med champagnefrukost, tårtbakning och strålande sol.

 

Jag lider fortfarande av hemlängtan. Idag höll jag på att bryta ihop totalt när jag skulle köpa bulgur och vit choklad och insåg att det var helt omöjligt. Chokladen fick jag tag på i den tredje affären jag provade, men bulgur har de visst inte upptäckt här än. Dessutom finns det bara boil in bag-ris och typ två pastasorter. Kom igen Norge, lär er laga mat!!

 

(Här skulle det egentligen vara en bild på den underbara kycklingsalladen jag drog ihop till middag idag, men den försvann innan jag hann ta fram kameran…)
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja jävla piss-väder!!!! :( men snart åker vi låååååååååååååååååångt bort till solen!

2010-05-16 @ 10:28:07
URL: http://sabras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0