En vän med en bil 20101117

Jag sitter mitt ute i ingenstans i Australien och njuter av livet. Vi campar ute vid Wave Rock, en stor klippa som formats så den ser ut som en våg. Här bor knappt 200 människor och allt som finns är typ en liten affär och en bensinmack.

Jag är här med en engelsman, Pete, och en fransman, Benjamin. Pete äger bilen och jag och Benjamin är med och delar på mat och bensin. Vi är ute på road trip tillsammans. Jag hittade Pete i en annons på nätet i lördags, träffade honom snabbt i söndags och igår (tisdag) drog vi iväg. Dock tog det ett jävla tag innan vi äntligen började åka på riktigt. Först skulle Pete köra en kompis till flygplatsen, sen skulle vi tanka och handla och äta lunch. Vi kom iväg strax efter klockan tolv och åkte direkt ut till Wave rock.

Vi kom fram strax före klockan sex på eftermiddagen, tittade på klippan, tog några foton och klättrade sedan upp på berget för att se på solnedgången. Så fantastiskt vackert!

När vi kom ner igen slog vi upp våra tält och lagade middag.

Det blev en trevlig men tidig kväll, med lite vin och lite löst planerande för framtiden.

 


 
 
 



 
 
Imorse gick solen upp strax före klockan fem. Jag såg på den från bilden, där jag och Pete sov. Vi gick upp strax efter klockan sju, åt lite frukost och gick en liten promenad för att se på en sjö. På väg tillbaka från sjön såg vi inte bara en utan tre kängurur precis bredvid vägen. Jag har nog aldrig varit så nära ett vilt djur förut. Helt otroligt! Och när vi kom lite för nära så studsade de iväg, men de fortsatte att titta på oss från lite längre håll.



 
 
 

Idag är planen att packa ihop våra saker och åka söderut till en nationalpark och förhoppningsvis se lite fler djur där.
 
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: SARA

ÅHJAAAA jag älskar det jag ser/läser Friiiiiiiiida, gryyyyyyyyymt wööööööööö :D

2010-11-18 @ 11:12:30
URL: http://sabras.blogg.se/
Postat av: Erik & Mia

FRIDAAA!!

Vi är sjukt stolta över dig!

1, Ensamm mitt ute i ingenstans med två randoms!

2, Ordet "vin" förekommer fortsatt överallt där du är



Keep up hårding!

Vi syns snart............. =D

xoxoxox

2010-11-22 @ 11:56:54
Postat av: Frida

Jag älskar er!!!

Underbara människor!

Vi ses snart.

2010-11-23 @ 05:14:07
URL: http://projekt25.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0