Hemlängtan 20101125

Av någon anledning har jag enorm hemlängtan idag. Jag tror att det kan bero på att campinglivet är ganska påfrestande, men även för att jag har så mycket jag vill göra när jag kommer hem, allt jag vill visa och berätta, alla jag saknar, att inte bo i en skitig ryggsäck i en skitig bil.

Jag älskar fortfarande Australien hur mycket som helst och jag är på bra humör, men jag ser verkligen fram emot att komma hem just nu.

 

Idag har vi lämnat Port Lincoln som vi inte var speciellt imponerade av och som dessutom bara bjöd på regn. Vi försökte ta oss till Adelaide, men bilen håller på att bryta ihop helt nu, den skakar och vibrerar hur mycket som helst när man kör lite fortare än gånghastighet, så vi kunde inte köra fortare än omkring 50-60 km/h. Vi vet inte riktigt hur fort vi körde, eftersom hastighetsmätaren fortfarande inte fungerar. Istället har vi hamnat i en liten håla som heter Point Pirie, där vi bestämde oss för att spendera natten på en camping med dusch. Total lycka! Jag har inte duschat på hur länge som helst och inte tvättat håret på ännu längre, så jag var näst intill så smutsig man kan bli innan jag äntligen fick duscha idag. Helt underbart!

Man lär sig verkligen att uppskatta små saker som rinnande vatten och en riktig toalett när man är ute och campar.

Nu ska vi äta nudlar.
 
 

 
 

 
 
xoxox
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0