Back to work

Nu har jag klarat av första dagen på nya jobbet. Eller första kursdagen i alla fall.
Jag trodde att jag hade glömt precis allting, men det kom tillbaka förvånansvärt fort, faktiskt.
Det blir ju lite annorlunda på en annan flygplats, nya flygplatskoder, nya flygbolag och nu har jag bytt KLM & Air France mot Qatar Airways.
Jag tror det här kommer bli hur bra som helst!

Det enda som inte är så himla roligt är hur förbannat omständigt det är att ta sig till och från jobbet. Antingen betalar man 600 spänn i månaden för att åka flygbussen och så promenerar man den lilla nätta biten på en timme från där jag bor till centralstationen (detta resulterar alltså i att jag slår ihjäl ca 4 timmar om dagen på att ta mig till och från jobbet, men då får jag iofs lite träning också), eller så betalar man ytterligare 700 spänn (alltså en total månadskostnad på jätteroliga 1300 spänn) på ett jävla SL-kort så man kan åka tunnelbana till centralstationen.
Plus kostnaden för bilskrället som jag kommer behöva när jag jobbar konstiga tider.
Gud vad roligt det här är.
Inte.

Hur som helst så tror jag att jobbet blir bra, nu ska jag bara hitta ett lämpligt ställe att bo på.
Jättelätt.
Inte det heller, nej.

Men jag håller mig positiv i alla lägen och älskar i alla fall det faktum att jag äntligen bor där jag vill bo och faktiskt jobbar på ett ställe jag bara kunnat drömma om att jobba på.
Smakar det så kostar det.
 
 
 
xoxox
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0