Mitt i natten

Det är mitt i natten och jag kan inte sova.
Jag har ingenting att vara orolig över, jag klarade dagens prov med bravur, jag har införskaffat tågbiljetten hem till Dalarna för påskfirandet, jag har koll på vad jag ska packa och jag är dessutom jättemegasupertrött.
Jag borde kunna sova.
Men nej.
Istället ligger jag här och klurar på vad jag ska hitta på nästa vecka.
På onsdag fyller jag år.
På min födelsedag förra året hade jag precis kommit hem från Bali, jag var i princip ensam hela dagen (förutom Amanda som kom och fikade lite med mig), jag bakade mitt livs mest misslyckade tårta och längtade mest bara hem.
I år är jag hemma, i rätt land och i rätt stad. Tyvärr känner jag i princip ingen i den här stan, så att tro att det ska bli ett hejdundrande firande är nog att hoppas på lite för mycket. Fast jag är ju ledig på födelsedagen. Och dagen efter. Hm, festa till det i min ensamhet, kanske??

Jag har fått min uniform i rätt storlek idag. Den ser ju jättemycket bättre ut när den inte är tre storlekar för stor. Nu ser jag ju faktiskt lite fram emot att ha den på mig.
Jag måste bara fixa skor först.
Ja, det där med uniformsskor har visat sig svårare än jag trodde. Jag har aldrig haft svårt att hitta bra och relativt billiga uniformsskor förut, men nu verkar det som en omöjlighet.
Jag ska göra ett nytt försök imorgon, då jag har några timmar att slå ihjäl efter att kursen är slut och innan mitt tåg går.

Nu ska jag göra ett nytt försök att sova.
Wish me luck!
 
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0