Söndag 20110417

Jamen hej bloggen. Här rullar allting på så fort att jag inte ens hinner kika in och skriva vad jag gör.

Så vad gör jag då?

Ja, i veckan var det ju kurs onsdag och torsdag. På torsdagskvällen passade jag på att träffa Renströmskan, som jag inte träffat på jättelänge. Vi gick till Judit och Bertil och drack lite vin. Sen fortsatte vi till nåt annat ställe en bit bort och drack mer vin. Himlans trevligt, men jag kan än en gång konstatera att en massa vin på tom mage inte är någon bra idé. Jag blev kanon och det var inte alls meningen.

 

På fredagen vaknade jag och var inte alls så pigg som jag hade tänkt mig, men tog mig ändå ner på stan för att möta Therese för en lunch på hennes killes restaurang.

Vi fortsatte strosa runt på stan och jag passade på att bakis-äta så mycket jag bara kunde. Jag var helt galet hungrig hela dagen och avslutade det hela med att laga indisk kycklinggryta.

 

Igår (alltså lördag) var det fantastiskt fint väder och jag ägnade dagen åt att baka kringlor. Ja, det kan jag ju säga att jag aldrig kommer göra utan hushållsassistent igen. Det var ju deg överallt när jag var färdig! Lätt den kladdigaste degen jag någonsin bakat med.

Jag passade på att sätta en bröddeg till frukost idag också, som fick stå i kylen över natten.

 

Natten till idag kom familjen som jag bor hos hem från Grekland, så vi satt uppe till typ halv tre och pratade om allt mellan himmel och jord. Åh, jag har sån tur att träffa såna underbara människor!

 

Idag gick jag upp vid åtta och gräddade bröd och så åt vi frukost tillsammans. Lite senare kom mormor och morfar i familjen och hälsade på. De hade även med sig familjens katt Sigge. Han och jag har spenderat förmiddagen med att bli polare och jag tror det går ganska bra. Det är ju så otroligt mysigt med katt!
 
 
 
xoxox
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0