Hej dumhet, hej kreativitet

Hej, jag heter Frida, jag är 27 år och jag sätter lite för ofta världsrekord i dumhet. Min senaste jättedumma idé är att läsa skräckfiktion på universitetet.

Jättedumt.

Alltså, jag blir ju jätterädd av allt som är läskigt, oavsett om det är på riktigt eller inte och sist jag läste John Ajvide Lindqvist så var jag livrädd för levande döda i flera veckor.

Idag fick jag hem fyra böcker som ingår i kursen (som för övrigt börjar vecka 45) och började bläddra lite i dem. De verkar ju bra, men det kommer inte bli mycket sova av för min del…

 

Hur som helst har jag haft en produktiv och bra dag.

Jag gick upp strax efter klockan tre på morgonen, jobbade nästan 12 timmar, handlade mat, bakade bröd, hämtade ut kursböckerna, bläddrade i kursböckerna, slog in förvaringslådor i fint papper och lyssnade på P3 dokumentär.

Jag har startat en surdeg också. Vi får väl se hur det går med den, jag lär väl ha ihjäl den innan jag ens fått liv i den…

 

Jag har ju varit i Falun också och haft det hur mysigt som helst. I tisdags var jag på besök hos Peji, Astrid och Olof. Olof sov mest hela tiden, men jag och Astrid hade kul i köket och bakade muffins medan Peji fick titta och hjälpa till med disken.

Jag glömde naturligtvis kameran hemma, så några bilder från Falubesöket blev det inte.

 

Igår när jag kom hem hade jag absolut ingen lust att sova, så jag satte mig och målade naglarna och sen målade jag en tavla också. En fågel blev det. Kanske inte världens snyggaste, men jag gillar den ändå.

Jag vill måla mer, så imorgon ska jag införskaffa lite mer färg. Hej kreativitet. Ja, lika bra att hitta på saker att sysselsätta mig med alla kommande sömnlösa nätter…
 
 
 

Min fågeltavla
 
 
 

En härlig deg som jag sötade med banan, honung och äpple.
 
 
 

Det blev tillslut fyra morotslimpor med lite olika frön. Kanongott!
 
 
 

Kurslitteraturen.
Åh, jag vill bara kasta mig över den och överkonsumera skräck! Haha, jag är fan inte normal... Hur kan jag vara så oerhört fascinerad av någonting som är så rädd för??
 
 
 
xoxox 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0