Underbara dagar

Jag mår nästan oförskämt bra och har haft ett par riktigt härliga dagar.
Igår slog jag in ett par förvaringsboxar i fint papper (det tog mycket längre tid än jag räknat med) och sen städade jag mitt hem, tvättade all min tvätt, strök tvätt sen förra tvättomgången, åt pannkakor, matade min surdeg och sen kom Malin och Anton på besök. Vi hade en jättetrevlig kväll med vin och popcorn och ösregn.

Idag har jag varit på IKEA med Malin och Anton och köpt lite nya kuddar, burkar och en filt. Filten klippte jag sönder och sydde kuddfodral av.
Jag köpte två fantastiska tyger när jag var i Falun tidigare i veckan och lyckades kombinera dem med filten så det blev ett par riktigt mysiga kuddar. Jag orkade  bara göra klart två stycken, men jag ska fortsätta imorgon. Jag köpte lite mer tyg också som ska bli kuddar i sovrummet. Gud vad pysslig jag är!

Mat har jag lagat också. Jag gjorde risotto för första gången i mitt liv och det blev hur gott som helst! Precis när jag kom hem från affären kom jag på att jag inte hade någon buljong hemma, så jag fick ställa mig och koka grönsaksbuljong först. Sen blandade jag i en massa grönsaker och stekt svamp i risotton och serverade den med rökta musslor. Fan vad gott det blev!

Nu ser hela mitt hem ut som ett katastrofområde med tygbitar utspridda överallt, strykbrädan mitt i rummet och symaskinen på köksbordet. Då konstaterar jag att det är dags att krypa till kojs och ta tag i det där med städning en annan dag.
 
 
 

Mina nyinslagna förvaringsboxar
 
 
 

Nya kuddar
 
 
 

Här på baksidan sitter Ikea-filten
 
 
 

Blommorna i det gröna tyget finns även i det randiga tyget
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0