Another day in paradise, 20110114 (har tappat räkningen på dagarna)

I onsdags hade vi en heldag på stranden, jag och lite annat folk från vårt Guesthouse. En helt underbar dag när vi inte gjorde större ansträngningar än vad som var absolut nödvändigt, som att äta lite lunch och köpa en glass.

Solnedgången var jättevacker och efter att vi tittat på den blev det middag och senare öl på stranden fram till halv två på natten.

 
 

 
 

 
 

 
 
Igår när jag slog upp ögonen så var det första jag såg en blond person som tittade på mig. Det visade sig vara Malin från ankomst! Jag klev upp och kramade henne och tittade runt mig och såg Ulrika från incheck också. Det blev en massa kramar och ”vad har ni haft för er?” och även en pannkaksfrukost tillsammans.

 
Vid 11-tiden skulle jag träffa Mark, en engelsman som också bor här för att åka på utflykt med honom. Vi stannade först vid vattenfallet och badade, sen klättrade vi hela vägen upp och badade lite till.

 
 
 

Utsikten från toppen var riktigt häftig och man såg hela vägen till havet.
 
 
 
 
 
Vi köpte lunch på ett litet ställe bredvid vägen, den godaste nudelsoppa jag någonsin ätit!

Sen åkte vi till det högsta vattenfallet på Langkawi. Det var högt! Tyvärr fanns det nästan inget vatten i det alls, eftersom det inte regnat ordentligt här på flera veckor.

 
 

På väg till det högsta vattenfallet
 
 
 
 

Inte så värst imponerande kanske, men fint ändå
 
 
 
 
 
Efter vattenfallet åkte vi ner till en liten paradisstrand, där vi låg i ett par timmar och slappade och efter det åkte vi hem till vår egen strand där vi köpte lite öl och träffade lite annat folk som vi satt och pratade med en lång stund.

 
 

Paradisstrand åt ena hållet
 
 

Paradisstrand åt andra hållet
 
 
 

Vår strand
 
 

 
 

På kvällen var det nattmarknad, vilket det tydligen är varje torsdag. Vi gick dit för att köpa en massa billig mat som nudlar, vårrullar och våfflor. Förutom maten hade de inte speciellt mycket intressanta saker att sälja, men det var en trevlig liten promenad.

 

Kvällen avslutades återigen med öl på stranden, fast vi avslutade lite tidigare på grund av regn.

 

Idag blir det utflykt med Mark igen, till andra sidan av ön. Åh, jag skulle kunna fortsätta leva såhär resten av mitt liv!
 
 
 
xoxox

 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0