Det regnar i Sydney 20110102

Nyår i Sydney var galet. Lite väl galet kanske. Jag kom fram med bussen runt halv fem på eftermiddagen, fick låna duschen hos systrarna Johansson och sen lagade vi nudlar och drack vin på deras mycket fina takterrass. Vi var otroligt sena och när vi väl kom ut var det folk precis överallt. Vi kom ifrån varandra och jag flängde runt på stan fram till åtta på morgonen.

 

Idag visar sig Sydney från sin allra sämsta sida och regnet öser ner samtidigt som åskan går. Jag bor i ett pyttelitet rum utan luft som jag tvingas betala 50 dollar per natt för. Känns inte helt värt, nej.

 

Hela norsk-svenska maffian drog vidare norrut idag och jag är ensam på riktigt nu. Självklart kommer allt att gå bra, det gör det ju alltid, jag är bara inte van med känslan.

Imorgon ska jag kolla upp allting som har med visum och ambassader att göra, sen ska jag titta på operahuset. Hoppas solen skiner!

Sen, så fort jag kan, ska jag åka till Asien.
 
 
xoxox
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0