Färdig!!

Nu äntligen är jag klar med allting som har med reseplanering att göra. Det blev jävligt stressigt där ett tag och jag har hållit på precis hela dagen, med ett undantag för den timme jag spenderade på msn med min underbara lillebror.

 

Jag började dagen med att ringa till Malaysiska konsulatet för att fråga om jag måste ha biljett ut ur landet för att de ska släppa in mig. Det måste man tydligen. Jaha, ja då var det inte mycket annat att göra än att boka en flight ut ur landet, men innan jag kunde göra det var jag ju tvungen att kolla var jag ville resa och när.

Jag konstaterade ganska snabbt att det inte fanns en chans att hinna med att planera hela landvägen hem med alla ambassadbesök och biljettbokningar och visumansökningar som skulle fixas, så jag bestämde mig istället för att försöka hitta billiga flygbiljetter hem.

Det slutade med att jag satt och pusslade med Air Berlins lågpriskalender, Norwegians hemsida, SJ, SAS och Skånetrafiken. Tillslut blev rutten följande:

 

5/1 kl 17.15 går flyget från Sydney till Melbourne. Jag landar kl 18.45. Jag spenderar natten på flygplatsen.

6/1 kl 03.25 går flyget från Melbourne till Kuala Lumpur, där jag landar vid 8-tiden på morgonen

 

17/3 åker jag från Kuala Lumpur till Bangkok

31/3 flyger jag från Bangkok till München, där jag landar vid 18-tiden på eftermiddagen

 

1/4 åker jag från München till Stockholm vid 13-tiden. Jag landar runt 15.30

Kl 20.00 går SAS-flyget från Stockholm till Ängelholm

 

Förhoppningsvis står två underbara föräldrar och tar emot mig när jag äntligen är framme.

 

Gud, jag är så nervös att jag nästan dör! Jag som hatar att flyga… Jaja, men jag har i alla fall 70 dagar i Malaysia där jag bara ska slappna av och ta det lugnt. Kanske gå på någon djungelutflykt också.

 

Jag är verkligen jätteledsen och besviken att det inte blir någon landväg hem, men så går det när man är ute i sista minuten, vilket jag typ alltid är. Jag får ta igen det senare. Jag måste ju i alla fall åka Transsibiriska järnvägen innan jag dör.

 

Och idag när jag var ute och köpte mat hittade jag Annas pepparkakor i affären.
 
 

 
 
 
xoxox
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0