Kuala Lumpur, dag 1

Jag håller mig nästan till budgeten, har kanske gått över lite, men jag tycker ändå själv att jag har gjort det riktigt bra.
Idag har jag ätit två mål mat, köpt två klockor, åkt buss från flygplatsen in till stan och betalat för en säng för natten och sammanlagt gjort slut på 65 RM.
Mycket bra!
 
 

Hål i väggen - bra
 

 
 


Hål i vägen - dåligt
 
 
 

Och här bor jag!
 
 
 
Allting har gått bra, jag har överlevt flygresan med bravur. Det var faktiskt en av de behagligaste flygningarna jag någonsin upplevt. Jag flög med Emirates och det kan jag varmt rekommendera till alla som ska ut och åka. Hur många andra har stjärnhimmerl inne i planet? Jag somnade nästan på en gång och sov i stort sett hela resan.

Det har regnat i Kuala Lumpur idag. Inte mycket alls, men tillräckligt för att luften ska vara alldeles klibbig.

Jag har inte gjort mycket idag, jag lyckades hitta ett hostel/guest house där jag lämade mina saker och sen gick jag ut för att äta lunch. Jag hittade ett trevligt litet hål i väggen-ställe där man fick välja på ris eller nudlar, sen fick man ta alla såser och grytor man ville, för ca 10 kronor.

När jag fick checka in på mitt rum var jag så trött att jag slockande på en gång och sov i fyra timmar.
Efter det blev den promenad ner till China Town, som jag verkligen gillar i den här stan. Jag inhandlade två klockor, en rosa och en blå för 17 RM (typ 40 spänn). Hoppas de håller bättre än alla andra klockor jag köpt på den här resan, som hållit i max en vecka styck.

Middag köpte jag också i China Town. Det blev indisk lammgryta med ris och naan-bröd. Otroligt gott och så mycket mat att jag inte fick i mig allt. För det gav jag hela 5 RM (alltså drygt tio spänn). Helt sjukt bra!

 
 

xoxox
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0