Underbara dag, dag 6

Idag har jag haft en sån där dag som man aldrig vill ska ta slut. Jag sov till strax innan klockan tio, gick ut och åt frukost, träffade på engelsmannen jag träffade i Kuala Lumpur, softade lite fram till strax efter tolv när jag och Lio drog iväg på äventyr.

Lio är städerska på vårt guesthouse. Hon är en helt underbar människa som hatar att städa (!!), pratar jättemycket hela tiden och har fantastiskt sinne för humor. Idag jobbade hon halvdag och ville åka iväg på utflykt på eftermiddagen och frågade om jag ville följa med. Jag tackar sällan nej, så jag hängde med.

På med hjälm och upp på scootern.

Det var en sån otroligt frihetskänsla att sitta där med vinden vinande i öronen och djungel vid sidan av vägen. Åh, jag blir lycklig av sånt!

 

Det första som hände var att vi såg en jättejättestor ödla vid sidan av vägen. Vi stannade och jag fotograferade.

 
 
 


 
 
 
 
 
 

 
Sen åt vi lunch på ett litet ställe vid sidan av vägen. Starkt och gott, fisk och kyckling, ja, här blandar man så mycket man kan på samma gång.

 
 

En trevlig katt höll oss sällskap vid lunchen
 
 
 
  

Efter lunchen åkte vi upp till ett vattenfall där vi stannade och badade. Så himla härligt! Tyvärr kom det en massa folk, så vi gav upp och åkte vidare till en helt underbar strand på norra sidan av ön.


 
 
Vi såg en massa apor på väg till vattenfallet
 
 
 


 
 
 
Nämen titta, här badar lilla jag!!
 
 
 

Sämre ställen har jag ju badat på...
 
 
 

Stranden var inte heller helt fel
 
 

 
 
 
 
Och när vi låg där och solade så flög det förbi en örn, bara sådär...
 
 
 
 
Där låg vi en lång stund och bara slappade, jag läste bok och Lio somnade. När hon vaknade igen strax efter klockan 18 fortsatte vi hemåt, fast först stannade vi och åt middag på en indisk restaurang. Otroligt god mat och jag gjorde ett tappert försök att äta med händerna, vilket inte var det lättaste.



Vi kom tillbaka hem runt klockan 20, efter att ha varit ute i ca åtta timmar.

 

Nu har jag duschat och faktiskt dragit på mig lite smink och jag tror att utgång väntar ikväll.
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Therese

Underbara Älskade!

Saknar dig här hemma och jag är ju inte alls Avis på hur Ofint och jättetrist du har det där borta ;)

Gör själv ett tappert försök att blogga lite igen... efter uppehåll på ca 3 månader... så häng med om du vill :) http://theresegertsdotter.blogspot.com

Pussellipuss

2011-01-11 @ 17:22:29
URL: http://theresegertsdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0