...

Jag är så arg att jag håller på att sprängas!
Vad är det för fel på alla jävla frisörer?
Det är inte första gången som jag går till en frisör, förklarar precis hur jag vill ha det och ger exempel på saker jag absolut inte vill ha och så går jag därifrån med fulaste frisryren i universum.
Tack så jävla mycket, liksom.

Men idag tog det fan priset.
Jag kommer in och säger att jag vill ha en page (alltså världens enklaste frisyr, allt i samma längd) och att jag inte vill ha det uppklippt alls.
Okej, hon sa att hon förstod.
Hon börjar klippa.
Först ser det riktigt lovande ut, typ som jag vill ha det.
Sen börjar hon klippa kortare och kortare på de övre lagren.
Jag poängterar en gång till att jag absolut inte vill ha det uppklippt, ger fler exempel på frisörer som inte lyssnat och hoppas att hon ska sluta klippa upp mitt stackars hår.
Nej, inga skräckexempel funkar.
Ingenting funkar och fast jag säger att det är helt bra så, du behöver inte ta mer nu, så fortsätter hon att kapa av håret på mig.

Det slutar med att jag ser ut som ett troll.
Jag hatar när jag har håret i olika längder, för jag ser verkligen ut som ett litet troll, håret står åt alla håll och längderna hänger i stripor.

Jag säger ingenting.
Hon frågar om det är ovant.
Jag kan inte säga nåt annat än "Ja, mycket ovant" med gråten i halsen.
Det finns ju inte så mycket jag kan säga, skadan är redan skedd och påpekar jag att det inte är samma längd på allting och hon börjar försöka reparera sin skada, så kommer det sluta med pojkfrisyr.
Jag betalar och går därifrån samtidigt som jag drar i håret för att få det att inte se så jävla trolligt ut.

Jag gömmer mig bakom biblioteket och ringer Elin, fortfarande närmare till tårar än jag varit efter något frisörbesök tidigare.

Nej, jag är helt förtvivlad och ser ut som en total idiot i huvudet.
Förbannade skitfrisör!
 
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: hargitta

Åh nej, stackare!!!

2011-07-14 @ 19:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0