In my face!

Ja, där fick jag för att jag sa att det händer för lite saker på mitt jobb.

Jag har nog aldrig varit med om att det hänt så mycket på samma gång på ankomst, men jag klarade det helt galant. Roligt hade jag dessutom och for runt som en virvelvind och skrev rapporter, rushade bagage, ringde passagerare, ordnade med leveranser, klättrade på bagagebandet som stannat, sprang hit och dit med väskor och jobbade så jag blev helt genomsvettig.

 

Sen kom en flight från Köpenhamn och några av de passagerarna hade varit försenade med en flight från Rom, så deras bagage hade inte hunnit med utan skulle komma på nästa flight senare under kvällen.

Det blev en liten kö, så jag ropade på min chef så han också kom ut och hjälpte till att skriva rapporter.

Allting gick bra tills jag började hjälpa de som stod sist i kön. Tre tjejer i 30-årsåldern som absolut skulle hålla på att ställa helt orimliga krav och ställa till en scen och bete sig riktigt illa. Jag försökte hålla mig lugn och talade sakligt om för dem att vi skulle få in bagaget senare under kvällen och sen skulle de få det hemkört dagen efter.

Då började de skrika att det var helt oacceptabelt att få det dagen efter, de hade ju allt sitt smink i väskorna, de skrek på mig, de skrek på min chef, de var de värsta passagerare jag någonsin träffat på.

Det tog inte många minuter innan jag var så arg att jag skakade, samtidigt som jag nästan inte kunde hålla mig för skratt eftersom de betedde sig så otroligt barnsligt. De skulle sett sig själva!

När jag, efter otroligt mycket om och men, hade skrivit klart deras rapporter och dyrt och heligt lovat att jag skulle ringa när bagaget kommit in önskade jag dem en trevlig kväll och fick då fingret av en utav dem.

Fan vad arg jag blev!

Jag har aldrig fått fingret av någon och jag tog faktiskt otroligt illa vid mig.

Jag brukar vara ganska bra på att hålla distans, jag vet att de inte är arga på mig, utan frustrerade för att de inte fått sina saker, men de här brudarna lyckades ta sig in under skinnet på mig och det gjorde mig illa på riktigt.

Det de inte riktigt tänkte på var att det är jag som ordnar så att de får tillbaka sina väskor med allt livsviktigt smink. Jag kan dessutom meddela alla mina kollegor samt huvudkontoret för flygbolaget att de här passagerarna har betett sig riktigt illa. Det gjorde jag.

Och när deras väskor kom in lite senare på kvällen hade jag helt fullt upp med en massa annat, så jag kunde faktiskt inte ringa.

Ja, synd för dem, men man ska inte jävlas med den enda personen i världen som kan hjälpa en att få tillbaka sin väska.
 
 
 
xoxox
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: hargitta

You go Girl!! Shit vilka fjantar, folk är idioter! :D

2011-05-17 @ 18:45:26
Postat av: Linda

You go girl!!!

2011-05-17 @ 18:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0