Det där med att ha barn....

Okej, det blir inte så mycket tid för bloggande med en liten Stigosaurus i familjen.
Herregud så söt han är!
Men okej, jag erkänner, han har lite damp... Eller mycket.
Han far fram som en virvelvind, över mattan, under mattan, upp i soffan, ner igen, under sängen, drar sig på rygg med klorna mot sängens undersida, river ner mina penslar, äter upp mina penslar, välter blomkrukor, snor sig runt mina fötter så jag snubblar över honom, tuggar på skor, attackerar mina kökshanddukar, stjäl mina strumpor, lägger sig på mitt ansikte när jag sover och är hur jävla underbar som helst.

Idag har vi köpt ett koppel åt honom. Jag tror att han behöver komma ut lite.
Att få på honom selen var inga problem alls. Han fattade inte alls att katter inte gillar att ha sele på sig, så det gick hur bra som helst.
Sen gick vi ut.
Då blev han lite skeptisk.
Sen blev han lika kelig som han är inomhus, rullade runt och fjantade sig.
Vi var väl ute i tio minuter innan både han och vi hade fått nog och bestämde oss för att fortsätta träningen imorgon.

Nu på kvällen har vi suttit som pensionärer (igen) med varsin bok och varsitt vinglas och bara njutit av fredagskvällen.
Stig har legat i mitt knä och läst bok och Anna har försökt hålla honom vaken så länge som möjligt.
Imorse tyckte han att vi skulle gå upp vid fyra. Det tyckte inte jag. Inte Anna heller.
Det är lite småjobbigt att ha barn...
 
 
 

Se så jobbigt det är att läsa bok och vara mamma samtidigt...
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mattias

omg jag kan pappa!!!

2011-09-16 @ 23:41:03
Postat av: Erik

Är det Björn du skriver om?

2011-09-17 @ 02:57:37
Postat av: Frida

Haha, ja man skulle kunna tro att det är Björn jag skrivitom, men nen, det är vår nya lilla familjemedlem Stig :)

2011-09-17 @ 08:59:13
URL: http://projekt25.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0