En svan, en öl, en katt och en marknad

I fredags fick Anna tag i biljetter till baletten Svansjön som sattes upp på Kungliga Operan. Det var sista föreställningen innan februari och vi fick två platser på parkett.
Det var helt underbart!
En tre timmar lång gåshud-över-hela-kroppen-upplevelse.
Allt var helt fantastiskt - musiken, kläderna, människorna, allt.
Ja, det slutade med att vi bölade som barn igen.

På lördagen jobbade jag extra på ankomst. Det var riktigt trevligt att vara där igen och jag fick gå hem vid 14, så då hade jag ju resten av eftermiddagen och kvällen att hitta på annat.
Vi (som i jag och Anna) började med en power-nap och sen åkte vi ner till Gamla Stan för att få i oss lite mat.
Vi hittade en supemysig restaurang där vi åt den underbara kombinationen förrätt+dessert. Den desserten var något utav det godaste jag ätit i hela mitt liv, och då har jag ätit en jävla massa desserter!

Sen mötte vil upp Robin (en gammal kompis från Norge) och hans kompisar som var ute och drack öl.
Jag och Anna hade tänkt att vi skulle upp och träna på söndagsmorgonen, så vi gav upp relativt tidigt.

Idag har vi inte alls tränat.
Vi började istället dagen med söndagsfrukost och sen har vi varit på Skansens höstmarknad. Det var supermysigt och en alldeles lagom söndagsutflykt. På vägen hem stannade vi på Zara och fick med oss lite kläder hem som vi inte kunde leva utan och sen gick vi och åt sushi. Så jävla gott!

När vi kom hem satte vi på vår lille katt sin sele och tog med honom ut. Han var inte speciellt intresserad av att gå ut till en början, men sen kom han på att det var riktigt roligt och var väl ute i ungefär en timme.
Nu hoppas vi att han är trött och sover hela natten.
Jag kan ju säga att jag inte alls var hans vän när han väckte mig vid halv fem imorse igen... Åh, dryga katt!
Här kommer lite bilder på vår lille vilde.
 
 
 

Det här är en ganska vanlig syn i vårt hem - katt under matta
 
 
 

Som sagt så gillar han det där med att ligga under mattan
 
 
 

Liten vild katt som inte riktigt ville som mamma Anna ville....
 
 
 

Han var lagom intresserad av att gå ut i eftermiddag....
 
 
 
 
Och så kommer lite bilder från Skansen
 
 
 


De hade en diskstation med gamla människor som stod och diskade och torkade utomhus
 
 
 

Svagdricka, must, knäckebröd, sidfläsk, honung, salami, sylt, marmelad, ost, bullar, godis.... Här fanns en otrolig massa goda saker, men allt var tyvärr rätt dyrt.
Vi kom därifrån med historiens dyraste ost, ett paket knäckebröd och en burk hallonsylt med choklad.
 
 
 

Vi hittade en ko som vi hälsade lite på också
 
 
 

... och några rolig fåglar
 
 
 

Anna nöjd och glad (trots att hon blundar...)
 
 
 

Utsikt över stan
 
 
 
xoxox
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0