Key West

Idag har jag och Annika varit i Key West. En mycket trevlig utflykt! Vi började dagen med 7-Elevenfrukost innan vi åkte buss i dryga tre timmar och sen var vi framme.
Här måste jag faktiskt uppmana eventuella läsare att googla Key West, eftersom jag själv inte tog några bilder. Vilket fantastiskt ställe! Helt underbart! Dit vill jag åka igen.
Vi promenerade ner till den sydligaste punkten i hela USA och tog lite bilder, sen promenerade vi till ett litet café där vi köpte Key Lime Pie som vi åt sittandes på verandan till det lilla huset. Det var lunchen det. Gooooottt!!!
Efter vår fantastiska lunch blev det fantastisk strand. Det var varmaste dagen hittills och riktigt härligt.
När vi tröttnat på strand bestämde vi oss för att kolla in shoppingutbudet och strosade runt på stan en stund. Det blev en klänning till mig och ett par pyttesmå souvernirer till Astrid och Olof.
Efter shoppingen hann vi precis med att äta middag och jag var ju faktiskt tvungen att prova att äta friterade snigelbollar. Ja, fy vad äckligt det låter, men det var gott. De hade tydligen tagit själva snigeln ur en sån där jättesnäcka som man kan höra havet i och lagt bitar av den i en degboll med en massa kryddor och friterat. Det smakade lite som falafel, fast mindre mjöligt och med mera smak. Ja, jättegott.
Sen åkte vi hem.
Vilken liten äventyrare jag är!
Och jag är mer jetlaggad än jag någonsin varit innan i hela mitt liv, jag är fortfarande helt paj vid niotiden på kvällen.
 
Imorgon ska jag på krokodilsafari. Det ska också bli himla roligt!
 
 
 
Miami Beach klockan 06.45 en söndagmorgon.
 
 
Sloppy Joe's är tydligen känt för någonting. Jag kommer inte ihåg vad.
 
 
Ett spökigt hus där man kunde gå på spökvandring.
 
 
Här är USAs sydligaste punkt. Tydligen närmare till Cuba än till Miami härifrån. Den som står bredvid monumentet föreställer mig.
 
 
 
Semesterlunch.
 
 
Man blir fan aldrig besviken på amerikaner.  Eller om det är just det man blir... Jag vet inte. Men jag tror att jag tycker att det är roligt. Jätteroligt.
 
 
Semestertjej. (Ja, jag har tagit kort på mig själv, men det blir liksom så när man semestrar med sig själv och förresten är ni väldigt avis ändå...)
 
 
 
Utsikt liggandes på mage...
 
 
 
... och utsikt liggandes på rygg.
 
 
 
Avslutningsvis ett par bilder på den häftigaste leksaksbutiken jag någonsin varit inne i.
 
 
 
 
 
 
Nu ska den här lilla tröttisen sova igen. Inte mycket party här inte, men jag tröstar mig med att mamma sover lugnare om jag håller mig i skinnet.
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0