Jäsning pågår

Jag firar måndag med att göra vin. Det har jag aldrig gjort förut och jag tror nog inte att det blir speciellt bra... Jag följde receptet på alla punkter utom med vattnet, för i min hink fick det bara plats hälften så mycket vatten som det skulle, så nu blir det jättemegasuperstarkt vin. Hihi :)
Om en till två månader kan jag tala om hur det blev, om jag överlever provsmakningen.
När jag ändå höll på med jäsningar som ska ta lång tid passade jag på att sätta en ny surdeg. Den jag satte i somras dog ju efter några dagar, så jag ska försöka göra det bättre den här gången.
I helgen var jag och Johannes upp en sväng till Dalarna. Jag hade som vanligt behövt ungefär dubbelt så lång tid för att hinna med allt jag ville göra, men jag fick i alla fall tillbaka min mössa och mina vantar och så fick jag träffa Stig. Lille nusseskrutten hade blivit så stor och är numera fullfjädrad utekatt, han äter gädda och leverbiff och sover i sängen och mår så bra som en katt kan må. Det var helt underbart att se och jag var inte ens ledsen när jag åkte därifrån, även fast jag självklart saknar honom massor.
Vi passade på att ta några foton på ett vintrigt Leksand också.
Och så naturligtvis kommer här några bilder på Stig!
xoxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0