Bildbomb från Sri Lanka

Hej!
Nu tycker jag att det är på tiden att jag visar lite bilder från semestern, så här kommer dom!

Vi började med att åka till ett ställe som heter Negombo där vi bodde vår första natt.
Såhär såg det ut på den stranden
Vi bodde i ett väldigt grönt rum i ett väldigt grönt hus med en väldigt hård säng och en väldans massa mygg. Lägg märke till att vi hade en vanlig butiksdörr in till rummet.

Sen gav vi oss ut på tur. Första stopp var en stad som heter Kandy och där bodde vi i ett rum som såg ut såhär:

Och utsikten från balkongen var rätt trevlig

Trädgård hade vi också



Frukt åt vi massor av. Här är röda bananer och gröna apelsiner


Det regnade en del...


Sen blev det natt i bergen

... och efter natt kommer ju som alla vet morgon och morgon är det bästa jag vet, speciellt när solen går upp och det är dimma





Så när vi hade ätit frukost satte vi oss i bilen med vår chaufför och for vidare upp i bergen. I bergen odlar man te. Mycket te.
Vi stannade till på en tefabrik och gjorde ett litet studiebesök också









Vi stannade och köpte guava av världens sötaste lilla tant också

Efter 13 timmar i bil och ganska många ögonblick när jag trodde att min sista stund var kommen kom vi tillslut fram till Unawatuna, ett underbart ställe där vi bodde precis vid stranden

Här är utsikten från vår balkong

Vår strand

Vår strand

Våra hundar


Mycket mat blev det också!
Här har vi hamnat i ett vardagsrum hos någon äldre dam som sålde lunch för en tia
Mycket mat fick vi!

Här är jag i tantens vardagsrum



Ett par dagar med soligt väder fick vi också.
Och ja, vi brände oss båda två.


Frukost på vår restaurang


Kvällsmat på vår restaurang

Ett annat himla mysigt ställe där de serverade otroligt god mat var på en liten loftgång med utsikt över vår lilla gata


Två små semesterfirare

Ja, jag får väl lägga upp fler bilder en annan dag, för jag orkar inte mer nu...
xoxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0