Hägersten 23.18

Idag har jag bakat och lagat mat. Det var längesen jag gjorde det med känsla och glädje.
Jag gjorde LCHF-pasta, fröknäcke och LCHF-pannkakor. Jag har inte provat mer än några smulor av knäckebrödet och en liten bit av pastan, men pannkakorna blev sjukt goda. Såpass goda att jag inte hade varken bär eller grädde till, jag bara åt dem som de var, ståendes vid spisen på precis det sätt jag helst äter pannkakor.
 
Jag har även strukit lakan och lyssnat Mikael Niemis sommarprat. (Han kan verkligen konsten att berätta saker, den mannen!) Det är faktiskt riktigt söknt att stå och stryka, det blir varmt och luktar gott och så blir allting slätt och fint och samtidigt kan man lyssna på sommarpratarna eller titta på film.
 
Nu ska jag försöka fånga in Krille som håller på att bygga bo i min soffa och sen ska jag krypa ner i nya och rena lakan och vakna pigg och fantastisk till vad som kanske blir årets bästa fredag.
 
 
 
LCHF-pasta (om den är god kommer recept senare)
 
 
 
Det blir en del disk när jag håller på... (För övrigt kan man här ana att jag är förtjust i färgglada föremål)
 
 
 
En kletig massa som tillslut blev väldigt likt knäckebröd. Bild på det färdiga brödet har jag inte hunnit ta än, men om det blir bra så kommer bild och även recept på det med.
 
 
 
Här är de nya lakanen också. Så himla fina!!
 
 
  
Så måste jag bara visa himlen från gårdagen. Okej, det är ett instagram-filter på bilden, men den ser så häftig ut!
 
 
 
xoxox
 
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0