Jag och min iPhone

Jadå, jag har blivit med iPhone, men kanske inte på samma sätt som alla andra helt problemlöst bara blir med iPhone. Nejdå, för här ska krånglas in i det sista.
Nu har jag gått och trånat efter en såndär liten manick hur länge som helst, så äntligen gjorde jag slag i saken och skaffade en. Så långt gick det bra.
Det kom en avi på posten - inga problem.
Jag hämtade ut mitt paket och även det gick bra.
Jag fick till och med i det där yttepyttelilla simkortet i den där magiska lilla luckan som jag aldrig hade hittat utan telefonguidening från bror.
Okej, jag kom ju ganska långt ändå...
Sen skulle man sätta igång den och eftersom jag råkar ha en dator från samma märke (varför jag nu har det, jag som inte allt förstår mig på tekniska saker), tänkte att det nog skulle bli bra om man satte i sladden i datorn och tjoff, så skulle allt gå per automagi.
Trodde jag, ja.
Nej, där skulle fyllas i g-mail och Apple-ID. Vadå Apple-ID? Ska jag ha ett sånt? Jag borde ha ett sånt i och med att jag har den här datorn, men sånt kommer man väl inte ihåg heller.
Eller var det det som var den där g-mailen som jag startade bara för att få ordning på mina kontakter sist jag bytte telefon för två år sen och som jag aldrig använt sen dess? Kanske... Hm, lösenord? Jag har inget som helst minne av nåt lösenord till den där dumma mailen som jag aldrig använt i hela mitt liv, men som ändå sitter och ruvar på ALLA mina telefonnummer.
Klicka på "glömt lösenord"... Vet ni vad som händer? Datorn ber mig på allvar att skriva i mitt senast ihågkomna lösenord för att kunna få ett nytt!!! Jag har ju för fan aldrig kommit ihåg det där lösenordet!!!
Så kom jag i alla fall så långt att jag lade ner hela grejen med g-mail. Jag får väl skriva ner alla mina telefonnummer på papper istället.
Då var jag ju helt plötsligt tvungen att hitta på ett nytt Apple-ID som då naturligtvis inte var synkat till min dator. Sagt och gjort och så fick jag YTTERLIGARE en mail att glömma bort. Tack teknik, du gör mitt liv sååå mycket lättare...
SEN kom jag på att jag ju hade angett min vanliga mailadress någonstans när jag skaffade datorn, men igen, nåt lösenord kom jag verkligen inte ihåg. Efter ett väldans pillande på datorn kunde jag byta det där lösenordet på datorn, men det var ju först efter att jag skapat en ny användare för telefonen. SEN visade det sig att jag aldrig skapat nåt Apple-ID till datorn för att jag tyckte att det verkade så krångligt just då.
Åh, jag blir så trött på mig själv!
Men nu är i alla fall telefonen igång, förutom att jag inte kan ringa med den, för jag vågar inte ställa om simkortet, för så kommer jag förlora alla mina kontakter och så måste jag också skriva ett sånt där meddelande på facebook att alla måste skicka sitt nummer till mig.
Förbannade ha-begär.



xoxox




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0