Pasta!

Jag lovade ju att dela med mig av receptet på LCHF-pasta om det blev bra.
Det blev bättre än jag någonsin kunnat hoppas på! Smakade precis som vanlig pasta. Okej, jag har inte provat att äta den som den är, men i en sås med bacon, kronärtskocka och grädde var den helt fantastisk.
 
 
Pasta:
6 ägg
200 gram färskost
0,75 dl fiberhusk
1 krm salt
 
Vispa upp äggen och blanda i färskost och salt. Blanda i fiberhusk och låt svälla i 10 minuter så det blir som en deg.
Dela degen i två och lägg på varsitt inoljat bakplåtspapper. Lägg ett nytt inoljat bakplåtspapper ovanpå och kvala ut degen till två jämna plattor. Ta bort det övre papperet och grädda plattorna i 150 grader i 10 minuter. Låt svalna, rulla ihop och skär i tunna strimlor. Klart!
Detta ska INTE kokas utan är klart att bara värmas i sås eller mikrovågsugn.
 
Till min sås använde jag ett paket bacon, ett halvt paket halloumi, en halv burk kronärtskockor i olja och grädde till bra såskonsistens. Jag började med att steka bacon och ost, lade sedan i kronärtskockorna och blandade sist i grädde och så fick allting mysa ihop sig till bra konsistens.
När jag var nöjd med allting blandade jag i min pasta och sen var det klart.
 
 
Så sjukt gott! Prova, prova, prova!!
 
 
 
xoxox
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0