Dag 4

Hej och välkommen till veganbloggen!

Igår var det fredag och projektets tredje dag. Det var även morotskaka till eftermiddagsfika och dubbeljobb. Lite av en utmaning, men jag klarade det galant. Jag fick apelsin och te-fika och packade knallblå wok i matlådan till andra jobbpasset och kom hem mitt i natten mätt och trött. Ja, den där woken jag gjorde blev knallblå tack vare rödkål. Lite roligt, inte alls aptitligt. Blunda, tugga... Det var gott ändå!

Idag har jag gjort så lite jag kunnat. Först sov jag tills jag vaknade, vilket var runt halv elva, sen låg jag kvar i sängen väldigt länge och drog mig och tittade på en dokumentär, sen gick jag i alla fall upp. Det var ju onödigt. Väl uppe fortsatte jag göra så lite som möjligt och vips hade jag diskat all disk och städat badrummet. Sen blev det lite nagelmålning och mer dokumentär.
Strax efter 18-tiden orkade jag inte göra ingenting längre, så jag klädde på mig (ja, jag hade inte klätt på mig på hela dagen, jätteskönt) och tog tunnelbanan ner till Gamla Stan där jag klev av och så spatserade jag runt där, bland alla fina hus i alla små gränder som jag aldrig gått i förut. Jättemysigt! Sen gick jag hela vägen hem och lagade en fantastiskt god tomatsoppa.

Jag började med att skålla mina tomater, sen klyftade jag ner dem i en ugnsform tillsammans med en lök och rikligt med persilja och basilika. Sen ringlade jag över olivolja och lite honung, salt och peppar och sen rostade jag hela härligheten i ugnen (175 grader) i 30 minuter. Sen var det bara att mixa med stavmixer och späda med grönsaksbuljong. Till det fick jag gott bröd med skivad avocado och hemodlade groddar. Det var otroligt gott!
Jag tycker själv att jag är ganska duktig i mitt projekt.
 
 
 


Nu ska jag nog ta och sova lite, för jag är jättetrött och ska jobba imorgon igen.



xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0