Hejdå veganbloggen

Hej och välkommen till veganbloggen.

Nu är det faktiskt slutveganat för min del. Åtminstone för den här gången. Jag tror att jag kommer att göra det fler gånger och jag tror att det gjorde mig gott. Nästa gång ska jag nog gå in lite mer på raw food och försöka äta så lite processad mat som möjligt, men det får bli ett senare projekt.
Jag valde att avsluta veganprojektet idag istället för på tisdag och är faktiskt överlag nöjd med min insats. Vissa saker har varit lätta, andra svåra, jag har lärt mig mer om mig själv, maten jag lagar och vad jag stoppar i mig, vilket var hela syftet med projektet.
Jag avslutade med att göra en fantastiskt god kycklingsoppa med nudlar. Åh, jag vill äta mer fast jag är proppmätt!
 
 
 
 
 
 


Igår skulle jag på en liten after work med en vän från norgetiden och hans kompis. Jag skulle bara stanna till lite snabbt och ta en öl på vägen hem från jobbet, för jag var jättetrött efter en väldigt omvälvande vecka. Jo, men det gick inte så bra. En öl blev två öl och sen åkte vi hem till mig och drack glögg till klockan två på natten. Jag mår ju som jag förtjänar, kan jag säga.

En annan sak som har hänt är att jag har sagt upp mig från mitt jobb. Jag har även fått ett nytt jobb, så nu ska jag bli receptionist på ett företag på Östermalm. Jag tror det kommer bli hur bra som helst! Jag längtar verkligen efter att börja!

Jag skulle till optikern idag också, så jag knallade glatt ner till tunnelbanan för att åka in till stan och väl där insåg jag att min linje stod helt still på grund av banfel. Herregud. Det slutade med att jag fick boka om min tid till en halvtimme senare och promenera ner till centrum. Tur för mig att jag bor såpass nära att det går att gå!

 
 
xoxox
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0