Bästa helgen!

Jag är så lyckligt lottad som har de vänner jag har, de är de bästa vänner man kan tänka sig!
 
I lördags var jag hemma hos Julia hela kvällen. Vi åt mat och lade ansiktsmasker, badade fötterna och filade desamma och drack färskpressad äppeljuice och lemonad. Det var så mysigt och härligt! En riktig balsam för själen-kväll. Vi tog oss ner på stan en sväng också och jag fick äntligen besöka Orangeriet, vilket jag velat göra hur länge som helst. Vilket ställe! Som att kliva in i en saga ju. Dit kommer jag definitivt gå fler gånger.
 
Imorse hörde Renströmskan av sig och ville gå på loppis. Det ville jag med, så vi bestämde att hon skulle komma förbi här och så skulle vi gemensamt traska ner till Aspudden där loppisen hölls. Vad händer? Jo, världens underbaraste tar med sig frukost hem till mig! Åh, jag började nästan gråta. Fy vad fint!
Efter att ha käkat upp frullen promenerade vi iväg och strosade runt i flera timmar. Jag fyndade en jacka/kavaj med helt galna 80-talsaxlar som jag förmodligen aldrig kommer våga använda (men den kostade ju bara en tjuga!) och ett 50-talsbord som jag tänkte skulle passa utmärkt till min orangea fåtölj.
 
När jag kom hem drabbades jag av en förfärlig lust att göra om hemma, så jag skänkte bort pianot som stått i mitt vardagsrum och aldrig blivit använt i ett och ett halvt år (dessutom har ju Kristian kökat av sladdarna till pedalerna på det) och satte dit en läshörna istället. Så sjukt bra! Nu börjar mitt hem så smått kännas som ett hem.
 
Utöver det har jag städat och organiserat i flera timmar här hemma samt varit på promenad. Duktiga jag. Nu blir det dusch och säng.
 
 
  
Soppa och surdegsbröd hos Julia
 
 
 
Julia på Orangeriet
 
 
 
En liten bit av 2km loppis
 
 
 
Typ sämsta bilden på finaste bordet
 
 
 
Nu har jag tyvärr ingen bild på hur det såg ut innan med pianot, men såhär blev det tillslut i alla fall.
 
 
 
xoxox
 
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0