Lissabon dag 2

Aaaajjj, mina vader!! Jag har gått i backar precis hela dagen och är helt färdig. Staden är verkligen helt underbar, men backarna gör det dubbelt så jobbigt att gå som i andra städer. Hela den här staden påminner om Montmartre i Paris med gamla vackra byggnader, branta små trappor och smala gator. 
 
Jag har lyckats bränna båda axlarna eftersom jag inte tror att solen tar när man är i en stad. Pyttsan. Det bränner ganska bra på kimderna med, trots att jag grundat ganska bra hemma. 
 
Jag sov riktigt bra inatt och imorse låg jag och drog mig länge innan jag gick upp. 

Jag fastnade på en liten uteservering där jag fick morgonkaffe och färskpressad apelsinjuice och njöt av dessa när jag tittade på den fantastiska utsikten och alla turister som gick förbi.

Lunch intogs på ett litet torg och bestod av en sallad med fetaost och valnötter. Inte lika magisk som salladerna i Paris, men klart godkänd och med en gudomlig dressing. Jag passade på att sparka av mig skorna och efter maten satt jag och solade mina vinterbleka ben och lyssnade på musik och läste min bok.

 

Nu har jag precis sovit lite middag och ska snart ge mig ut igen för att hitta lite middag. 

 

Här kommer bilder!

 

det är inte bara i Paris det blåser...
 
 
 
 Här blev det paus en stund för att vila benen och titta lite på fåglarna
 
 
 
Palmer
 
 
 
Här finns en sån där Jesusstaty som den i Rio och en Golden gate-bro och båda får plats i samma bild. 
 
 
Och här är jag högst uppe i nån jättebacke. Jag ser rätt nöjd ut trots att benen nästan ramlat av. 
 
 
Xoxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0