Lite senare, fortfarande i Lissabon

Jag har varit ute och ätit en utav mitt livs bästa måltider. Jag vandrade som vanligt runt ett bra tag innan jag bestämde mig för var jag skulle äta middag, men hittade tillslut ett perfekt ställe. Jag slog mig ner och kyparen räckte över en meny och frågade om jag kunde någon portugisiska alls. Jag sa att nej, det kan jag inte. Han såg lite lätt panikslagen ut och sa att vi nog hade ett litet problem. Jag sa att det var helt lugnt, att jag ville äta fisk och dricka vitt vin. Han föreslog en havsabborre och jag sa ja på en gång. Så fick jag lite småplock innan maten som var mer än någonsin tidigare med både oliver, bröd och olika ostar, sen kom maten. Jag måste säga att jag först blev lite orolig eftersom det luktade ganska konstigt och jag satte gaffeln i en potatis som var ganska hård, men när jag smakat på fisken kunde jag konstatera att det var mitt livs näst bästa fisk. Potatisen var också hur bra som helst och tillsammans med gröna bönor var det helt magiskt. Det slår fortfarande inte tonfisken i Marbella, men det var inte långt ifrån. 
 
När ätit upp var jag så mätt och trött och nöjd att jag bestämde mig för att ta en taxi upp på mitt berg där jag bor. Sagt och gjort. Jag stack in huvudet i en bil och frågade om han visste vart mitt hostel låg och jodå, det visste han. Nejdå, det visste han inte alls och efter att ha kört helt fel och börjat ringa sin polare efter väganvisning insåg jag att det var bäst att peka själv. Ganska roligt ändå och det handlade om typ 60 spänn, så det gjorde verkligen ingenting. 
 
Nu ska jag sova här och imorgon ska jag kolla upp shoppingmöjligheterna eftersom mina axlar är kräftröda och absolut inte vill ha mer sol...
 
 
xoxox
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0