Belleville 140318

Jag är obeskrivligt trött och samtidigt obeskrivligt lycklig. Idag har jag gått i tio timmar, och då även upp och ner i Eiffeltornet. Man fick åka hiss sista biten och det var tur det, för jag fick faktiskt svindel där uppe. 
Jag är för övrigt helt kär i det där tornet och i hela staden. 
 
Efter mitt besök i tornet passade jag på att knalla bort till triumfbågen och titta på den. Jag var dock inte alls lika imponerad av den som av Eiffeltornet, så det blev bara ett par snabba bilder och sen gick jag igen. 
 
Jag strosade ner längs Champs Elysées en bit och sen begav jag mig iväg mot Sacre Coeur och Montmartre. Shit vad fint det var där uppe! 
Jag dröjde mig kvar länge så mörkret hann falla innan jag gick ner igen och passade på att gå förbi Moulin rouge och hela red light-området. Spännande måste jag ändå säga. Jag har aldrig varit i nåt sånt område innan. 
 
Sen en när jag ändå var igång och hade en bra karta kunde jag ju lika gärna promenera hela vägen hem också. 
Såhär efteråt när benen värker och skakar ångrar jag mig lite, men det var ändå himla mysigt att se hela stan. 
 
Imorgon ska det bli kanonväder, då ska jag klä mig i kjol och stosa längs Seine. 
 
Här kommer bilder!
 
 
 
Första mötet med Eiffeltornet. Fantastiskt!
 
 
Jag och tornet. 
 
 
 
Jag och triumfbågen
 
 
 
Jag och Sacre Coeur
 
 
 
En liten duva som blickar ut över Paris. 
 
 
 
Det där tornet alltså... Jag kan inte sluta fotografera det!
 
 
 
En gata i Montmartre. 
 
 
 
Jag utanför Moulin Rouge
 
 
Nu ska jag duscha och lägga mig. Vi hörs!
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0