...

Nu vet jag vad jag åt första kvällen jag var här! Jag fick veta det av misstag (och till nästan dubbla priset mot vad jag betalade första kvällen). Osmanish heter rätten och det är fortfarande väldigt gott. 
Första kvällen lade jag aldrig märke till vad rätten jag beställde hette och igår när jag satt och drack vin började servitören prata med mig om mat och nämnde då att jag borde prova detta osmanish. 
Idag när det blev dags för middag var jag så himla trött efter min massage och regnet hänge i luften, så jag ville bara gå ut snabbt och sen hem igen. Därav hamnade jag på en turistrestaurang, om även en ganska väl gömd sådan. 
Jag frågade servitören (och tillika ägaren) om han kunde rekommendera mig att prova osmanish och visst, det kunde han absolut göra. 
Jag kan ju inte säga att jag blev besviken eftersom det är väldigt gott, men jag har liksom inte tid att äta samma sak två gånger när jag bara är här i en vecka... Dagens i-landsproblem...
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0