20151215

Idag skulle jag ut på en tre timmar lång guidad tur runt i stan, så jag ställde klockan, gjorde mig klar och drog iväg. Fötterna är trötta och jag var lite sen iväg, så jag tog tunnelbanan. Bra idé! Hur lätt som helst att både köpa biljett och hitta rätt.
Väl framme visade det sig att guden var sjuk, så han hade bara kommit dit för att tala om för oss att det inte skulle bli nån tur. Häpp, så kan det gå.

Istället knallade jag själv runt i stan från ca 09.30 och var tillbaka hemma vid 16.30 och då kunde jag knappt stå på benen. Jag tyckte alltså att det där med tunnelbana nog var lite överskattat ändå, men jag kan säga att jag ångrade mig djupt på vägen hem... Ikväll blir det verkligen inga långa sträckor till fots, nu ska jag bara ta det lugnt. 

 

Imorgon är det hemresa för min del. Jag trodde jag skulle åka vid 13-tiden, men det visade sig att jag åker först vid 19, så jag har ytterligare en hel dag att slå ihjäl. 

 

 

Il Duomo
 
 
 
Inuti
 
 
 
Jag gillar verkligen golvet!
 
 
 
Stort och gammalt, som de flesta kyrkor...
 
 
Sen var jag in i en annan kyrka. Där tyckte de att det var kul att inreda med ben från döda människor. Så kan man också göra om man vill. 
 
 
 
Ganska många skallar...
Ossario di san Bernardino heter kyrkan och var klart värd ett besök!
 
 
 
Den här snubben var också ganska läskig... Ser ni det till höger om hans ben, som ser ut som ett tredje ben...?
 
 
 
 
... Det är ett tredje ben från nån som ser väldigt död och sladdrig och som hänger över gubbens axel. 
 
 
Jaja, nu är det snart dags att gå ut och äta lite mer :)
 
 
 
 
xoxox
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0