Hej Milano!

I skrivande stund befinner jag mig på ett hostel i Milano, Italien. Jag kom hit ganska sent, checkade in strax innan kl 21 och åt världens senaste middag som jag avslutade runt 23.30.

Jag antar att jag får vara glad att jag alls kom iväg, eftersom jag på fredagen inte hade en tanke på att jag skulle åka under lördagen. Som tur var pratade jag med älskade mamma som frågade om jag var redo att åka och min reaktion på det var "Va? Vart ska jag!?".

För övrigt ska Lufthansa ha all heder för att de alltid är så himla bra. De där tyskarna vet tydligen hur en slipsten ska dras :)
Förutom att de är i tid, trevliga och hjälpsamma så serverar de både mat och vin ombord, även fast flighten bara är 45 minuter lång. Sjukt bra! Jag är även riktigt imponerad över att jag hade ankomsttid kl 19.25 och kl 19.31 satt jag på flygbussen in till stan. Då hade jag alltså hunnit ta ut pengar och köpa biljett också.

Milano då? Jo, än kan jag inte säga just någonting förutom att den första maten jag åt (risotto med basilika och parmesanchips) var underbart god och att stället där jag bor är rent och trevligt.

Imorgon ska jag åka tåg tills en stad som heter Varese där jag ska träffa bror och bandet han är ute och turnerar med, men på måndag kommer jag tillbaka till Milano och då ska jag undersöka staden lite närmare.

 

 

 En bra resa börjar med vin!
 
 
 
Den obligatoriska flygplansvingen i solnedgång 
 
 
 
Och en ganska dålig bild på den där katedralen som staden är känd för
 
 
 
xoxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0