Varese

Idag har jag åkt tåg i Italien. Sist jag gjorde det var i september när vi åkte till Vernazza, en galet vacker plats som jag är otroligt tacksam att få ha besökt. Den gången var vi en hel grupp, idag var jag solo.
Lustigt nog var jag inte alls så skraj som jag räknat med att vara. Det är ju som det är i Italien - jag kan inte språket, man får en biljett där ingenting står, ingen man frågar fattar någonting och så ska man försöka byta tåg och komma till rätt ställe. Lite pirrigt, visst, men inte en sån nära döden-upplevelse som jag trott. Och fram kom jag ju, precis som jag skulle.

 

 

Sån lycka att se rätt destination på skärmen när man byter tåg
 
 
 
Milano eller valfri ort i Polen?
 
 
 
 
 
 
 
Vid den röda pricken är jag nu
 
 
 
Hit, till Vernazza åkte jag tåg sist jag var i Italien 
 
 
 
 
 
Nu ska jag ut och se mig om lite. Hörs!
 
 
 
xoxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0