Island life

Jag befinner mig på Phu Quoc i Vietnam. Äntligen, måste jag tillägga. Det var ett jäkla flängande och en del trubbel att faktiskt komma hit. Först en lång väntan på att alls komma iväg, sen ett dygn i Ho Chi Minh, iväg på ett flyg till Manilla och sen tillbaka till Vietnam där det visade sig att de bytt visumregler, så efter att ha lämnat landet får man nu inte komma tillbaka på en månad. Det visste inte jag, så när jag kom där till den lilla disken och visade upp mitt pass och min returbiljett sa den lille mannen "det här duger ju inte" och sen var cirkusen igång. Man känner sig ganska liten och ensam när man sitter där och får höra att de kanske tänker skicka hem en till Sverige med nästa flyg. 
Som tur är finns det pengar och med pengar kan man köpa nästan allt, så jag fick köpa mig ett nödvisum. 
Det gick dessutom fort när de fick veta att jag skulle med ett inrikesflyg och alla som hjälpte mig var faktiskt riktigt söta och snälla. 
 
Sen kom jag hit. Här är det så fint att man nästan smäller av. 
Jag hänger med en svensk kille som bor här och som visar mig allt som är värt att se. Helt underbart!
 
Jag lyckades bli stucken av en geting igår när vi åkte moppe hem från stranden. En stor jäkla geting på typ 5-6 cm som stack mig i axeln. Mindre lyckat. Min överarm är helt röd och varm och nu även lite svullen. Jag smörjer med allt möjligt (kortison och insektsbettsalva) och käkar antihistamin och bara hoppas att det går över snart. Det måste gå över snart!
 
Nu ska jag prova ladda upp några bilder. På återseende!
 
 
Selfie i taxi från flygplatsen
 
 
 
Genom fönstret på samma taxi 
 
 
 
Gården där jag bor
 
 
 
Första glimten av stranden
 
 
 
Och det var allt nätet klarade av den här gången...
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0