Fredag, Tulum

Idag har vi äventyrat en hel del. Vi började med att åka taxi ihop med en gammal dam ut till Grand Cenote, vilket är ett slukhål som fyllts med kristallklart vatten. Det finns tydligen ganska gott om cenotes här på Yucatanhalvön, så jag hoppas att jag får se fler.
Den här kunde man simma i, så självklart gjorde vi det. I början var det sjukt läskigt att simma där bland fiskar och sköldpaddor, simma in i grottor bland fladdermöss och svalor och inte ha en aning om vad man skulle stöta på, men när jag fick låna en snorkel och ett cyklop blev det en helt annan upplevelse. Man såg precis allt! Och jag som brukar få panik av att snorkla blev faktiskt lugnare av att kunna se allt som fanns i vattnet.

Efter vårt lilla badäventyr åkte vi hem och käkade lunch och därefter satte vi oss på våra cyklar och åkte iväg till mayaruinen längre bort på stranden. Snacka om vackert! Precis klarblå himmel och galet turkost hav. Och återigen en massa sten.

På kvällen hittade vi en pytteliten mexikansk restaurang där vi fick riktigt god mat och en stor skål guacamole. Jag älskar det här landet!

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0