Torsdag, Tulum

Nu har jag frisknat till och haft två riktigt lugna dagar i Bacalar. Jag har suttit vid sjön, andats och tagit in den oerhört vackra platsen så mycket jag bara kunnat. Det var som varm soppa för själen.

Jenny har åkt vidare till Guatemala och jag och Hannah åkte idag tillbaka till Tulum.
Jag älskar den här platsen ännu mer den här gången faktiskt.
Vi bor på ett helt fantastiskt ställe som heter El Jardin de Frida (Fridas trädgård) och det är hittills det bästa och snyggaste hostel jag bott på. Jag ska försöka få till några bra bilder när det är dagsljus.

På kvällen gick vi ut och åt tamales (nåt slags ångad majsdeg med fyllning) för 12 pesos, typ 6 spänn. Man blir mätt på en.
Sen strosade vi vidare och hittade en tequila-butik där vi gick in. Ägaren flörtade hejvilt med Hannah och bjöd oss båda på flera smakprov som bara blev större och större.
Efter det köpte vi varsin glass och strosade tillbaka hem.

Nu har jag fem nätter kvar i Mexiko och trots att jag faktiskt längtar hem en del känns det riktigt vemodigt att lämna det här fantastiska stället. Förhoppningsvis blir de sista dagarna de bästa!

Vår sovsal 
 
 
 
Hannah och jag gick upp och tittade på soluppgången vid sjön imorse. Tyvärr var det så mulet att man bara såg att det blev ljusare, men ingen stigande sol. Vackert hur som helst. 
 
 
 
Hannah och hennes nya lilla vän. 
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0